AMBASSADEURS

Transform (USA)

Transform is een band uit de Verenigde Staten en gebruikt EDM om het evangelie van Jezus te verspreiden. Ze zijn actief sinds eind jaren 90. Begonnen als DJ’s op kleinere feestjes in het centrum van Denver, is Transform uitgegroeid tot ervaren band in de EDM scene. In 2013 kwam Transform voor het eerst naar Nederland, waar de samenwerking met Afterbeat begon. De samenwerking is gebaseerd op het werk van een band uit Manchester genaamd The World Wide Message Tribe. De eerste show van Transform en Afterbeat was de start van het huidige werk van de stichting en sinds die tijd is de band niet meer weg te denken als ambassadeurs van de stichting.

Trampolines

Sinds 2022 heeft Afterbeat een nieuwe band als ambassadeur van de stichting! De Trampolines is een POP/EDM band uit de Verenigde Staten. Ze zijn vreemd… Trouwen op een trampoline, shows spelen in Syrische oorlogsgebieden, Sci-Fi-muziekvideo’s en Bijbelstudies met actiefilms. Vrijwel alles waarvan de wereld nooit wist dat het nodig was, maar het deed het wel. Trampolines, verdeeld tussen bediening via muziek en film in de VS en internationaal zendingswerk, houdt gewoon van de mensen van deze wereld en gelooft in het verspreiden van het Evangelie. Lane en Cary schrijven en produceren al hun liedjes en video’s terwijl ze onderweg zijn.

DJ Genesis (UK)

DJ Genesis heeft veel samengewerkt met andere artiesten. Als DJ was hij werkzaam voor voor veel verschillende bands, artiesten en andere DJ’s. Hij werkte samen met de bekroonde MOBO-artiest Triple O, Transform en MTV programma’s met Britse artiesten. In 2019 nam DJ Genesis deel aan een Europese tour met Transform uit de VS. Verder runt DJ Genesis een stichting in Sunderland (UK) genaamd Ignite Movement. Deze stichting werkt veel samen met Afterbeat. DJ Genesis schrijft lessen voor Afterbeat en is bij elk project aanwezig. Of je nu op zoek bent naar workshops, lessen of een spreker in een kerk, alles is mogelijk met deze absoluut legendarische zendeling in Gods koninkrijk.

Triple O (UK)

MOBO award winnaar Triple O is een christelijke rapper  uit Londen met talloze onafhankelijke releases. Triple O is een artiest wiens focus ligt op het verspreiden van een christelijke boodschap via zijn muziek. Hij trad op in grote stadions voor meer dan 10.000 jonge mensen op o.a. Festival of Life en andere grote podia. Eveneens heeft hij ook talloze tv-optredens gedaan.

SeanBe

Sean Be is een opkomende jonge artiest uit Denver, Colorado (USA). Door zijn muziek en energieke shows probeert hij een licht te zijn voor al zijn luisteraars. Bovenal is de boodschap van Sean: ‘Je bent hier met een reden’. Seans geloof in deze boodschap heeft hem ertoe aangezet om via de muziek deze boodschap te gaan verspreiden. In 2019 produceerde Sean Be een nummer met Transform genaamd “Jericho”.

Sonarzone

SonarZone is een DJ uit Schotland. Na zijn optreden in november 2015 was Tim Thomson (a.k.a. Sonar Zone) zo enthousiast, dat hij het initiatief nam om Afterbeat naar Schotland te brengen. In augustus 2016 speelde hij in het voorprogramma van de Transform DJS tijdens het eerste Afterbeat evenement in Dunfermline, Schotland.

Alko en Miriam Stoel

Alko & Miriam Stoel zijn sinds 2009 betrokken bij Stichting Afterbeat. In 2017 hebben we een duidelijke roeping ervaren om te werken voor The Message Trust in Schotland. God opende deuren die we niet voor mogelijk hadden kunnen houden. Alko kreeg de mogelijkheid om te werken voor The Message Trust. Een grote evangelische organisatie die ontstaan is door de band World Wide Message Tribe. Doordat Alko veel op reis was met Transform (voorheen Transform DJS) kwam hij in contact met deze organisatie en kreeg de vraag om te werken voor deze organisatie. In 2020 is de familie Stoel terug verhuist naar Veendam waar ze een nieuw centrum met een koffie cafe hebben opgericht voor jong en oud. Een fantastische plek om God te dienen.

Boek Alko & Miriam voor een gratis spreekbeurt in uw gemeente door een mail te sturen naar alko.stoel@afterbeat.org.uk