21457734_1663395230409055_786893701287969376_o

Message Trust Personeel inclusief Henk, Alko & Miriam

Stichting Afterbeat heeft de laatste jaren geïnvesteerd in het vinden van een sterke partner met ervaring in ons werkgebied. De droom om Afterbeat te beginnen is eigenlijk begonnen bij The World Wide Message Tribe. Deze band ging in de jaren 90 scholen in om jongeren te bereiken met het evangelie. De band had enorm goede producties en kreeg uit de hele wereld aanvragen om op te treden. Echter the World Wide Message Tribe had alleen hart voor Manchester en had niet de ambitie om de wereld over te gaan. De album’s werden wel goed verkocht en van deze opbrengsten konden ze o.a. hun werk voortzetten. Uiteindelijk ging de band overstag en was het Flevo Festival in Nederland het eerste buitenlandse optreden voor de band uit Manchester.

Naar verloop van tijd is de band veranderd in een stichting (The Message) die op dit moment meer dan 5 bands heeft die de scholen in gaan om het evangelie te verkondigen. Niet alleen meer in Manchester maar nu in heel Groot Brittanie, Canada, Zu
id-Afrika en Duitsland. Naast het scholenwerk (Higher Tour) is the Message een begrip geworden in Manchester en Groot Brittanie. The Message werkt niet alleen meer in scholen maar ook in gevangenissen en de comm
unity.  Onlangs wonnen ze de prijs voor beste Non-Profit organisatie namens The Sunday Times.

Onze droom is om de eerste hub in Nederland te worden. Op dit moment reizen

verschillende bestuursleden met enige regelmaat naar Manchester om de maandelijkse Prayer Day bij te wonen en om te kijken hoe we onze samenwerking kunnen uitbreiden. The Message Trust heeft aangegeven dat we elkaar sterke partners mogen noemen. Dit betekend dat we exclusief gebruik mogen maken van de artiesten binnen The Message en altijd gebruik mogen maken van hun expertise.

logo-message-trust-transparantNog een ontwikkeling binnen de partnership is dat Alko & Miriam Stoel gaan verhuizen naar Schotland om
te werken aan een nieuw onderdeel binnen The Message Scotland: Afterbeat. Ons scholenwerk-model wordt ingezet om jonge
en te bereiken met het Evangelie binnen dezelfde organisatie. Alko en Miriam blijven betrokken bij Afterbeat in Nederland naast het werk in Schotland. Alko zal regelmatig namens Afterbeat & the Message spreken in kerken en samen zullen we van binnenuit hard werken aan een overgang van Afterbeat naar Message NL. Afterbeat wordt dan niet alleen een onderdeel van Message Scotland maar eveneens van Message Nederland.